Így regenerálódj sportsérülés után! - MD Orvosi Kollagén Terápia

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras sollicitudin, tellus vitae condimentum egestas, libero dolor auctor tellus, eu consectetur neque.

Press enter to begin your search

Így regenerálódj sportsérülés után!

Így regenerálódj sportsérülés után!

A sportsérüléseket természetesen elkerülni a legjobb – itt is beszélhetünk prevencióról, úgy is mint megfelelő bemelegítés és sportolás utáni levezetés, lehetőleg szakember által összeállított edzésterv, megfelelő sportruházat, és persze saját fizikai korlátaink felismerése, elegendő regenerációra szánt idő mellett.

Ha azonban már megtörtént a baj, a pihenésnek és a gyógyulásnak, illetve az ehhez szükséges idő szem előtt tartásának itt is kulcsszerepe van. A sérült testrész nehezen gyógyul meg, ha sérülés után ismételten terhelik, sőt súlyosbíthatja az akut sérülést, és krónikussá alakíthatja, így nagyobb valószínűséggel fordulhat elő és nehezebben kezelhető.

A kisebb ficamok, húzódások esetén jellemzően 2 hét pihenés és a sportterhelés átmeneti felfüggesztése jelentős javulást eredményez. Azonban ha ennyi idő alatt nem áll be pozitív változás, indokolt lehet a (sport)orvossal való konzultáció. Egy alapos kivizsgálás és képalkotó diagnosztika segít meghatározni a sérülés természetét, és ezáltal a rehabilitációs stratégiát is, hogy semmi ne állhasson a gyors, szövődménymentes gyógyulás útjába. A sérülés természetének megértése nagyban segíti a felépülés alatti lelki regenerálódást is. Mik támogathatják mindezt?

Regenerációs idő betartása

Az egyik legfontosabb tényező, a további sérülés, vagy annak krónikussá válása elkerülése érdekében ki kell várni a gyógyulási időt. 

Gyógytorna

Miután a kezdeti gyulladás lecsillapodott, az ízület korai mozgatása a teljes mozgástartomány helyreállítása érdekében kritikus fontosságú. Ezt a mozgásprogramot ajánlatos gyógytornász vagy fizioterapeuta irányításával végezni. A sportoláshoz való korai visszatérés, amíg az ízület mozgása még korltozott, növelheti a további sérülések kockázatát!

Étkezés, táplálékkiegészítők

Számos olyan élelmiszer és táplálékkiegészítő létezik, amelyek segíthetnek a szervezet gyorsabb gyógyulásában egy sérülés után. A fehérjében gazdag ételek fogyasztása támogatja a szervezet izomépítési folyamatát. Az omega-3 zsírsavak, amelyeket bevihetünk táplálékkiegészítőkkel és természetes forrásokból is, pl lazacból, szardíniából, chia magból, dióból és szójababból, szintén gyulladáscsökkentő hatással bírnak, és segítenek felgyorsítani a gyógyulást. A C-vitaminban gazdag citrusfélék és sötét leveles zöldségek szintén jó gyulladáscsökkentők, és fokozzák a szöveteket újjáépítő kollagén termelését.

MD orvosi kollagén injekciós terápia

A kollagéntermelés serkentése mellett célzottan, lokálisan is alkalmazhatjuk: a kollagén segíti a regenerációt mind porckopásból, artrózisból eredő ízületi fájdalmak, mind sérülések esetén. A kollagén injekció az ízületi gyulladás, ízületi kopás által érintett valamennyi szövet (inak, izmok, szalagok, ízületi tok) helyreállító folyamatait segíti, és ez a kúraszerűen alkalmazott terápia biztonságosan alkalmazható azon betegek esetén is, akiknél a hagyományos fájdalomcsillapítók, szteroidok nem javasoltak (pl. cukorbetegség, vérhígítók szedése). A készítmények fő hatóanyaga a kollagén, amelynek a szalagok, ízületek felépítésében, ezen keresztül az ízület stabilizálásában fontos szerepe van.

Ellenállásos edzés 

A pihenőidő alatt tapasztalhatunk izomveszteséget, még a nem sérült területeken is. Így az izomerősítésnek kiemelt szerepe van a sporthoz való gyorsabb visszatérésben, az igen hatékony ilyen esetekben: javítja az egyensúlyt, a reflexszabályozást és az állóképességet a sérült szövetekben. Ezt gyakran kondicionáló és állóképességi edzéssel együtt hajtják végre, hogy felkészítsék a sérült területet az újbóli terhelésre.

Összefoglalva, a sportsérülésből való gyors felépüléshez a sérült terület korai gyógyulási folyamatának kezelésére és személyre szabott rehabilitációs stratégiára van szükség. Bátran alkalmazzunk kiegészítő terápiákat a mihamarabbi regenerálódás érdekében, hogy egészséges, erős  testtel térhessünk vissza kedvenc sporttevékenységünkhöz.